Hemma själv

Vi har ingen parkeringsplats där vi bor utan parkerar bilen 2 km bort. Idag skulle jag skjutsa Y till en kompis och vi behövde därför cykla och hämta bilen.

Y: men jag behöver inte följa med, du kan cykla och hämta bilen själv, tyckte Ylva.

Jag: jo, men då får ju du vara ensam hemma en stund, klarar du det?

Y: määäh jag är ju stor nu mamma!

Jag: hmm, okej, är det säkert? Jag kommer om ungefär 15-20 minuter då.

Y: gå nu då! Hejdå!

jag tvekade lite när jag lämnade henne ensam hemma, men tänkte att gammelmormor är ju hemma så hon kan gå dit om det skulle vara nåt.

18 minuter senare var jag hemma.
Ylva kommer springande från sitt rum och kramar om mig.

Jag: hej gumman, hur kändes det att vara hemma själv?

Y: åh, det var sköööönt! Så lugnt och tyst!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hemma själv

  1. JozzAn skriver:

    Sikken stor tjej hon är stora Y!

  2. Nodor skriver:

    Hejsan! Jag skulle behöva komma i kontakt med dig då du vann en mössa hos mig för några månader sedan, men inte lämnade någon mailadress. Vill du vara snäll och maila mig på nodor @ live.se 🙂

Kommentera

