Motsatsord

Spelar dataspel med lilla Y. Man ska hitta motsatsordet till det ord som visas. Jag får läsa och Ylva säger vad jag ska leta efter för ord.

Jag: Här står det ”kall”, vad är motsatsen till kall?

Ylva: Varm!

Jag: Det stämde! Nästa ord är ”hård”, vad är motsatsen?

Ylva: Mjuk!

Jag: Bra! Nästa ord är ”hemma”, vad är motsatsen?

Ylva: Ehh…. Jag vet inte?

Jag: Om du tänker såhär då – om man inte är hemma, var är man då?

Ylva: (tveksamt) I ett annat land…?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Motsatsord

  1. Hanna skriver:

    Ha ha! Men jag kan inte heller?!?

Kommentera

