Att plantera ett stenträd…

Y och jag har börjat promenera hela vägen till dagis (knappt 1 km skulle jag tro). Det är roligt – ni må tro att man hinner höra mycket knasigheter under den tiden!

– Mamma, vet du, igår hittade vi en kastanj med svans i sandlådan. Och då bestämde Marju (dagisfröken) att vi skulle gå till stadsparken och leta fler kastanjer med svans. Och jag hittade den allra längsta svansen för jag är bästa sakletaren!

– Vad roligt, vad gjorde ni med kastanjerna sen då?

– Vi grävde ner dom i en kruka och sen vattnade jag på heeeeeela jorden. För dom tycker om vatten. Och sen ska det växa upp ett träd där. Fast S trodde att det skulle bli en blomma – så knasig hon är!

– Det är ju inte så lätt att veta vad det ska bli…

Y hittar en helt vanlig liten sten på trottoaren och plockar upp den: – Åh, mamma titta min fina sten!! Åh, det är min bebis-sten! Bara min!

– Ja, du får väl stoppa den i fickan då så du kan spara den.

Y: – Nej, vet du, jag ska lägga den i jorden och vattna på den!!

Jag (skrattar): – Jaha, tror du det blir en stor sten, eller kanske ett helt berg, då?

Y (suckar): – Nej. Du fattar ju ingenting. Det ska bli ett stenträd! Såklart.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Att plantera ett stenträd…

  1. Anna skriver:

    Stackars Ylva som ska stå ut med en så korkad mamma! Stor sten? Berg??? SJÄLVKLART blir det ett sten-träd!!!!!!
    Love you:D

Kommentera

