Kärlekssamtal

Ylva hade med sig sin kompis O hem från dagis idag. De gick direkt in på rummet och började leka. Självklart kunde jag inte låta bli att lyssna på deras samtal.

Du är min älskling! säger O.
Mm. Och du är min älskling också! svarar Y.

En stund senare:
Vi ska gå på fest! Jag måste ha mina halsband! utbrister Y.
– Oj vad du kommer bli fin!
säger O.
– Ja, jag kommer vara finast. Och du kommer vara ful.
– Vad sa du?! 
frågar O argt.
– Eh. Jag ska vara finast. Och du kommer också vara fin, fast jag kommer vara finare såklart! Menade jag.
– Ja. Fast jag kommer vara vacker också!
säger O strängt.

Ylva tvekar lite. Sen säger hon med tröstande röst:
– Förresten, du kan få vara finast med mig om du vill.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

