Stora tjejen på semester

I torsdags åkte jag och stora lilla Y till mormor och morfar i Småland. Samma kväll åkte jag hem mot Lund igen, och pluttan var redo för en helg utan morsan.

I går när mormor och morfar jobbade hängde skruttisen med min vän Anna. Vad jag har hört har de haft det riktigt bra och bland annat bakat chokladbollar och slabbat med vatten. Ett Ylva-citat också från Anna;
Y: Nu ska vi borsta tänderna!
A: Jaha, men du har ju ingen tandborste här.
Y: Det gör inget, vi kan samsas om din!

På eftermiddagen hämtades Y av mormor, morfar och stora tjejkusinen N (9 år) och de påbörjade färden mot Stockholm – där lillkusin E ska döpas i helgen. Y ser väldigt mycket upp till N och kallar henne för sin storasyster. Resan upp till Stockholm tog många timmar men gick riktigt bra.

I morse ringde Y till mig.
Y: Hej mamma!
Jag: Godmorgon älskling! Har du sovit gott?
Y: Ja, fast jag har inte sovit hela tiden för jag drömde en mardröm.
Jag: Ojdå, vad drömde du om?
Y: Det var ett monster som låg under min madrass så det blev alldeles platt!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stora tjejen på semester

  1. Mia skriver:

    Hi hi, Ylva´s citat förgyller min vardag 🙂
    Me love them!
    Kramar

  2. Amanda Duregård skriver:

    Haha, hon har verkligen lärt sig att man ska dela med sig! Empatisk är hon också, till och med när det gäller monster 🙂

Kommentera

