Hemligt

Det är väldigt mycket som är hemligt just nu.

– Vad har ni gjort på dagis idag, Y?

– Det är hemligt!

– Ok. Vad blev det för mat då?

– Det är hemligt!

Sådär låter vår konversation ganska ofta. Häromdagen pratade jag och Y på telefon och jag frågade vad de gjorde.

– Vi ska snart äta, svarade Y.

– Så bra. Vad blir det för mat? undrade jag.

– Det är hemligt! svarade Y per automatik tills hon kom på att hon ju faktiskt inte visste det själv.

– Eller just det! Jag vet inte! Men jag ska dricka mjölk iallafall.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

