Hallå det är tjuvarna!

Y: på kvällen kommer det tjuvar ibland.
Jag: ja, det kan det ju göra. Men de kommer nog inte till oss.
Y: nej, för de har ingen nyckel. Då får dom banka på dörren och ropa ”hallå det är tjuvarna, släpp in oss!”.
Jag: ja kanske, men vi släpper väl inte in dom då?
Y: nej såklart. Då tror dom att det inte är någon hemma. Då får dom gå nån annanstans.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hallå det är tjuvarna!

  1. Anna W skriver:

    Hon är min idol:) Jag öppnar nog inte heller om någon knackar på och ropar ”öppna det är tjuvarna” synd att det inte är så världen är funtad bara;)
    Kram på er!!!

  2. Amanda Duregård skriver:

    Hahaha! Den var ju helt underbar! Gullunge! Vi MÅSTE ge Ylva och Mod en chans att träffas och klätttra+busa+prata med varandra!

  3. Johanna skriver:

    Ahhh… det är alltså så man gör när tjyvarna kommer 😉 Heja Y!

  4. Elin M Liljeholm skriver:

    Underbart! Helt klockrent! 😀 Tacka lilla y, nu vet jag ju
    hur jag ska göra ;D

Kommentera

