Teckningar

När jag hämtade Y på dagis idag satt hon och ritade. Hon ritade porträtt av mamma, pappa, sig själv, fröken, ”lillasyster”, ”storasyster” och alla hon kunde komma på. Bilden till vänster är tydligen jag när jag var liten. Den till höger är Ylvas självporträtt. Tycker det är så häftigt att det faktiskt syns vad hon ritar, att det blir så snyggt och tydligt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Teckningar

  1. Lellan skriver:

    Vad duktig hon har blivit på att rita!

  2. Amanda Duregård skriver:

    Vad många ben du hade när du var liten! 😉 Fina figurer, kan du inte brodera en sån på nåt av dina sydda klädesplagg?!

  3. Johanna skriver:

    Väldigt fina bilder, men jag håller med Amanda där – hur många ben/armar hade du egentligen när du var liten? 😉

  4. Morfar skriver:

    Vilken konstnärstalang du är, Ylva!! Visst hade du många ben när du var liten, Liv. Hur skulle du annars ha kunnat hoppa,skutta o fara som du gjorde. För att inte tala om hur du tog dig fram på fjällstigarna under våra milslånga vandringar när du var liten.
    Kram morfar

  5. ylvacitat skriver:

    Tja, Ylva brukar väl veta det mesta så jag antar att jag såg ut sådär. Tack för tipset, Amanda! Jag har börjat med ett test-broderi 😀

Kommentera

