Man kan aldrig få för många kompisar!

Y och jag på hemväg från dagis.

– Mamma! Jag ser några kompisar!

– Jaha, vilka var det då? undrar jag och ser mig omkring efter nån jag känner igen.

– Det var dem jag menade! säger hon och pekar på tre tjejer i 20-årsåldern som står utanför konsum.

– Hm, men det är väl inga vi känner? undrar jag.

– Nej men prata med dem då mamma! Så kan de bli våra kompisar!

– Men vi har redan kompisar, gumman.. säger jag och försöker smita undan.

– Men vi kaaaaaan väl få några till? Snäääääälla mamma? säger gullungen då.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

