Garage vs bandage?

Min dotter är en pratkvarn. En väldigt söt hitte-påig sådan. Ibland blir det lite fel. Följande samtal hade jag med min lilla plutta på hemväg från dagis idag.

– tigern slickade mig på fingret!
– oj, jaså, var det på dagis?
– mm, det var en leksakstiger
– det var väl tur det!
– mm, den BET mig!
– gjorde den? gjorde det ont?
– mm, jag hade garage på fingret!
– vad hade du på fingret?
– jag hade GARAGE!
– garage? menar du bandage?
– mm. sen blev det bättre.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

