Life is what´s happening while your busy making plans

Det händer så mycket i mitt liv just nu. Bloggen är dåligt prioriterad. Studierna tar mycket tid, men jösses vad kul det är! Sjukgymnastyrket verkar t o m intressantare än jag trott från början. Har vart ute två halvdagar på VFU (verksamhetsförlagd utbildning, ungefär praktik) på Staffanstorp Vårdcentral. Det var betydligt mer spännande och givande än det låter.

Klassen är riktigt bra. Trevligt folk, de flesta är yngre än mig men jag kan barnsla mig ibland likväl som de kan vuxna sig lite, så det går bra 😉

Jag fyllde ju ett kvarts sekel i lördags. Har blivit uppvaktad till tusen. Partaj blev det här i lägenheten på kvällen, runt 25 personer var vi. Jag ordnade tårtbuffé, 8 tårtor, bilder kommer senare (Minna hjälpte till väldigt mycket, tack goding!). Det var mycket lyckat! Bästa födelsedagsfesten någonsin. Helt klart.

Läser anatomi för fullt nu. Det är väldigt intensivt och jag är slut i huvudet hela tiden. Kan inte koncentrera mig lika bra som de andra. Så mycket annat att tänka på, och så ovant att plugga.

Ylva trivs kanon på dagis fortfarande. Farmor hämtar henne flera gånger i veckan, så hon slipper långa dagar där. Tacksamt. Och farmor verkar trivas bra med det också.

Huvudet är väck. Det är bäst jag slutar skriva. Jag återkommer!.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

